Dikkat diploması kaybolan öğrenciye yenisi verilmeyecek!
Milli Eğitim Bakanlığı, ortaöğretim kurumları yönetmeliğini değiştirdi.
Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanan 70 maddelik yönetmelik ile
öğrencilerin devamsızlıklarından öğretmenlerin performans kriterlerine
kadar bir çok alanda değişikliğe gidildi.
HABER MERKEZİ / Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile yapılan bazı düzenlemeler şöyle:
-Devamsızlık
nedeniyle sınıfta kalan öğrenciler, bir sonraki öğretim yılında bir
işletme ile sözleşme imzalamak şartıyla okula devam ettirilecek
-Öğretmen ve yöneticiler, Milli Eğitim Akademesi'nde bazı eğitimlere katılması zorunlu olacak
-Beden eğitim dersine katılmak istemeyen öğrenciler rapor almak zorunda olacak.
-Diplomalar kaybolması durumunda yeniden verilmeyecek yerine öğrenim durum belgesi verilecek..
RESMİ GAZETE'DE YAYIMLANAN YÖNETMELİĞİN TAM METNİ ŞÖYLE:
Millî Eğitim Bakanlığından:
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE
1- 7/9/2013 tarihli ve 28758 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî
Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (r) bendinde yer alan “e-portfolyo” ibaresi “öğrenci
gelişim” şeklinde, (v) bendinde yer alan “ile” ibaresi “hariç olmak
üzere” şeklinde, (ıı) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı
fıkranın (kk) bendi yürürlükten kaldırılmış, (öö) bendinde yer alan
“e-Portfolyo” ibaresi “Öğrenci gelişim dosyası” şeklinde değiştirilmiş
ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiştir.
“ıı) Merkezi sınav
puanıyla öğrenci alan okul: Her yıl merkezi sınav puanıyla öğrenci alan
okul Bakanlık tespit komisyonunca uygun görülerek Bakan onayı ile
belirlenen, Ortaöğretime Geçiş, Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu
kapsamında yayımlanan okul/program/alanları,”
“aaa) Merkezi sınav
puanıyla öğrenci alan okul il değerlendirme komisyonu: Merkezi sınav
puanıyla öğrenci alacak okulların adaylık süreçlerini incelemek ve
değerlendirmek için oluşturulan komisyonu,
bbb) Merkezi sınav
puanıyla öğrenci alan okul il teklif komisyonu: Merkezi sınav puanıyla
öğrenci alacak aday okulların listesini oluşturarak Bakanlığın ilgili
birimine gönderen komisyonu,
ccc) Merkezi sınav puanıyla öğrenci
alan okul Bakanlık tespit komisyonu: Valiliklerce merkezi sınav puanıyla
öğrenci alan okul kapsamına alınması teklif edilen okulların uygun
olanlarını tespit ederek Bakan onayına sunmak üzere ilgili genel
müdürlüklerce kurulan komisyonları,”
MADDE 2- Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(5)
İkinci fıkranın (c) bendinde belirtilen mesleki ve teknik Anadolu
liseleri ve mesleki eğitim merkezleri, Bakanlıkça belirlenen usul ve
esaslar doğrultusunda bölge okulu, ihtisas okulu, sektör içi ve sektöre
entegre okul olarak belirlenebilir. Sektöre entegre okullarda hazırlık, 9
uncu ve 10 uncu sınıflarını diğer okullarda tamamlayan öğrencilere
nakil veya geçiş yoluyla 11 inci sınıftan itibaren eğitim verilebilir.”
MADDE 3- Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a)
Okulların eğitim ortamı, öğretmen durumu, engelli öğretmenler, özel
eğitim ihtiyacı olan çocuğu bulunanlar, süt izni kullananlar, fizikî
şartlar ve pedagojik esaslar göz önünde bulundurulur. Bu bağlamda;
engelli öğretmenlerin, hukuken bakmakla yükümlü olduğu engelli yakını
olan öğretmenlerin ve 36 ayını doldurmamış çocuğu olan öğretmenlerin
tercihleri dikkate alınarak haftalık ders programı, gün ve saatleri
okulun genel işleyişini bozmayacak şekilde hazırlanır.”
MADDE 4- Aynı Yönetmeliğin 20/A maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 5- Aynı Yönetmeliğin 20/B maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
20/B- (1) Okul/program/alanın merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul
kapsamına alınması için ilgili genel müdürlüklerce, EK-6’da yer alan
formda belirtilen ön koşul ve kriterleri sağlaması gerekir.
(2) Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul teklifleri ve onay süreci aşağıdaki şekilde yürütülür:
a) Başvurular aralık ayı içerisinde il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine yapılır.
b)
Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul il değerlendirme komisyonu
tarafından birinci fıkraya göre hazırlanan EK-6’da yer alan Merkezi
Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul Değerlendirme Formuna göre
değerlendirme yapılır.
c) EK-6’da yer alan form ve ekleri ocak
ayı sonuna kadar merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul il teklif
komisyonuna sunulur. Değerlendirme raporları ve ekleri talep edilmesi
hâlinde Bakanlığa gönderilmek üzere il millî eğitim müdürlüklerinde
muhafaza edilir.
ç) Aday okullar, merkezi sınav puanıyla öğrenci
alan okul il teklif komisyonu marifetiyle değerlendirilir, EK-6’da yer
alan form şubat ayının sonuna kadar Bakanlığın ilgili birimine
gönderilir.
d) Aday okulun bağlı bulunduğu genel müdürlükçe
oluşturulan merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul Bakanlık tespit
komisyonu, aday okullara dair mütalaalarını mart ayının sonuna kadar
tamamlar. Komisyon, tekliflerini nisan ayı sonuna kadar Bakan onayına
sunar. Onaylanan okullar en geç mayıs ayı sonuna kadar ilgili valiliğe
bildirilir.
(3) Komisyonların kuruluş ve görevleri aşağıdaki şekildedir:
a)
Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul il değerlendirme komisyonu;
valilik onayıyla il millî eğitim müdürünün görevlendireceği okulun bağlı
bulunduğu birimi temsilen il müdür yardımcısı/şube müdürü ile iki
eğitim müfettişinden oluşur. Komisyon, aday okulları EK-6’da yer alan
formdaki kriterlere göre inceleyerek değerlendirme raporunu hazırlar.
b)
Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul il teklif komisyonu; millî
eğitimden sorumlu vali yardımcısı başkanlığında, il millî eğitim müdürü,
eğitim müfettişleri başkanı, aday okulun bağlı bulunduğu bölümden
sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü, il millî eğitim müdürlüğünde
görevli bir şube müdüründen oluşur. İhtiyaç duyulması hâlinde eğitim
kurumunun müdürü bilgisine başvurulmak üzere toplantıya davet edilir.
Komisyon, merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul kapsamına alınmak
üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince ildeki okul sayısı, çağ
nüfusu ve coğrafi şartları dikkate alınarak teklifleri inceler ve
değerlendirir.
c) Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul
Bakanlık tespit komisyonu; Bakan yardımcısının başkanlığında genel
müdür, genel müdür yardımcısı ve iki daire başkanından oluşur.
Sekretaryası ilgili genel müdürlükçe yürütülür. İhtiyaç duyulması
hâlinde eğitim kurumunun bağlı olduğu il millî eğitim müdürü bilgisine
başvurulmak üzere toplantıya davet edilir. Komisyon, merkezi sınav
puanıyla öğrenci alan okul kapsamına alınmak üzere belirlenen okullara
yönelik tekliflerini Bakan onayına sunar.
(4) Bünyesinde ortaokul
bulunan merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okulların ortaokul kısmına
öğrenci alımı, okul yönetimince yapılacak yazılı ve/veya sözlü sınav
sonucuna göre de yapılabilir.
(5) Merkezi sınav puanıyla öğrenci
alan okullara; atanan öğretmen ve görevlendirilen yöneticiler, Millî
Eğitim Akademisinde Bakanlıkça belirlenen eğitimlere katılırlar.
(6)
İzleme ve değerlendirme faaliyetleri ile merkezi sınav puanıyla öğrenci
alan okul kapsamından çıkarma iş ve işlemleri aşağıdaki şekildedir:
a) Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar yıllık olarak izleme ve değerlendirmeye tabi tutulur.
b)
İzleme ve değerlendirme faaliyetleri, EK-6’da yer alan formdaki
kriterler esas alınarak ilgili genel müdürlüğün izleme ve değerlendirme
daire başkanlığı koordinesinde il millî eğitim müdürlüklerinde kurulan
merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul il teklif komisyonu ile eş
güdüm içerisinde yürütülür.
c) İzleme ve değerlendirme raporu il
millî eğitim müdürlüklerince hazırlanarak mayıs ayı sonuna kadar okulun
bağlı bulunduğu genel müdürlüğe ve okula gönderilir.
ç) Yapılan
izleme ve değerlendirme sonucunda gerekli başarıyı gösteremeyen okullar
merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul kapsamından çıkarılır.”
MADDE 6- Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(8)
Yetenek sınavıyla öğrenci alan güzel sanatlar liseleri ile spor
liselerinde Yetenek Sınavı ile Öğrenci Alan Okullara Başvuru ve Uygulama
e-Kılavuzunda belirtilen takvime göre asıl ve yedekten merkezi
yerleştirmeler tamamlandığında, ilgili alan/temaya ait sınıf/şube
açılabilmesi için kayıt hakkı kazanan öğrenci sayısının sınıf tekrar
edenler dâhil en az 10 olması gerekir. Ancak ders yılı başladıktan sonra
öğrenci sayısının çeşitli nedenlerle azalması hâlinde mevcut öğrenciler
mezun oluncaya kadar eğitime devam edilir. Kayıt hakkı kazandığı hâlde
sınıf/şube açılamaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrenciler,
istemeleri hâlinde;
a) Kayıt hakkı kazandığı hâlde kayıt olamadığı alan/temanın bulunduğu aynı türden farklı okul/okullara,
b) Güzel sanatlar liseleri ve spor liselerinin dışındaki diğer türlerdeki okullara,
il/ilçe öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonları tarafından yerleştirilir.”
MADDE
7- Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (a) ve (b)
bentleri ile (g) bendinin (9) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş, aynı fıkranın (g) bendine “tercihe bağlı olarak öğrenci
alan” ibaresinden sonra gelmek üzere “okullar ile yetenek sınavıyla
öğrenci alan aynı türden” ibaresi eklenmiş, aynı maddenin dördüncü
fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiş, aynı maddenin altıncı ve yedinci
fıkraları ile sekizinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“a)
Komisyon; nakil ve yerleştirmeleri, ortaöğretim kayıt alanı içinde
tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullara dengeli bir şekilde yapar.
Ancak, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretime Geçiş Yönergesi ve/veya
Kılavuzu hükümleri çerçevesinde ortaöğretim kayıt alanı içindeki
okullara yerleşemeyen öğrencileri, aynı merkez ilçe/ilçedeki diğer
ortaöğretim kayıt alanlarındaki boş kontenjanı bulunan okullara tercihe
ve OBP üstünlüğüne bağlı olarak yerleştirir. Bu kapsamda yerleştiği
okula devam etmek istemeyen öğrencileri, veli dilekçesini alarak açık
öğretim liselerine geçiş işlemleri için yönlendirir.
b)
Yurtdışından gelen ve denkliği yapılan Türkiye Cumhuriyeti uyruklu
öğrencilerin ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci
alan okullar ile geldiği okul türüne uygun yetenek sınavıyla öğrenci
alan okullara 39 uncu maddeye göre kontenjanları da dikkate alarak
dengeli bir şekilde, merkezi sınav puanı bulunanların ise 27 nci maddede
yer alan hükümlere göre yerleştirme ve nakil işlemlerini yürütür.”
“9) Millî sporcu ile Türkiye olimpik hazırlık merkezleri ve sporcu eğitim merkezlerinde kayıtlı sporcu,”
“ç)
Yetenek sınavıyla öğrenci alan güzel sanatlar liseleri ile spor
liselerinde 21 inci madde kapsamında kayıt hakkı kazandığı hâlde
sınıf/şube açılamaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin
eylül ayının ikinci haftasının sonu itibarıyla ortaöğretim kurumlarına
yerleştirilmelerini sağlar. Bu öğrencilerin aynı türden farklı
okul/okullara, varsa merkezi sınavda alınan taban puan şartları göz
önünde bulundurularak kontenjan şartı aranmaksızın; yerel yerleştirmeyle
öğrenci alan diğer türlerdeki okullara, OBP puanı dikkate alınarak
kontenjan şartı aranmaksızın dengeli bir şekilde yerleştirmelerini
yapar.
d) Özel program uygulayan okullarda öğrenim gören
öğrencilerin nakil ve geçişlerine yönelik iş ve işlemlerini ilgili
yönetmelik hükümlerine göre yapar.
e) 37 nci maddenin üçüncü
fıkrasının (f) bendi kapsamında mesleki eğitim merkezine nakil ve geçiş
yapan öğrencilerden herhangi bir nedenle naklen geldikleri okula geri
dönmek isteyenlerin, naklen geldikleri okulun/programın 9 uncu sınıfına
en geç ekim ayının sonuna kadar nakil ve geçişlerini yapar.”
“(6)
Komisyon; temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi ile yerleşen
öğrenciler de dâhil olmak üzere; öğrencinin veya velisinin can
güvenliği, doğal afet, velinin kamu görevine ilk kez atanması ve/veya
kamu görevi nedeniyle iller arası zorunlu yer değişikliği yapması
hâlinde bu durumunu belgelendirmesi kaydıyla kontenjan şartı
aranmaksızın, ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak
öğrenci alan okullar ile yetenek sınavıyla öğrenci alan aynı türden
okullara dengeli bir şekilde; merkezi sınav puanıyla öğrenci alan
okullardan gelen öğrencilerin ise öncelikle aynı türden merkezi sınav
puanıyla yerleşebileceği okula, aynı türden okula yerleşememesi
durumunda puanının yeterli olduğu okula, yine yerleşememesi durumunda
ise öğrencinin puanına en yakın taban puanı bulunan okula nakil ve geçiş
işlemlerini yapar.
(7) Komisyon; temel eğitimden ortaöğretime
geçiş sistemi ile yerleşen öğrenciler de dâhil olmak üzere; Sağlık
Bakanlığınca belirlenen “Öğrenci Nakil ve Geçişlerine Esas Teşkil Eden
Hastalıklar” listesine bağlı olarak sağlık kurulu raporu vermeye yetkili
hastanelerden alınmış sağlık kurulu raporunda belirtilen uzun süreli
tedavi gerektiren hastalığı bulunan öğrencilerin bu durumlarını
belgelendirmeleri kaydıyla kontenjan şartı aranmaksızın, ortaöğretim
kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullar ile yetenek
sınavıyla öğrenci alan aynı türden okullara dengeli bir şekilde;
merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullardan gelen öğrencilerin ise
öncelikle aynı türden merkezi sınav puanıyla yerleşebileceği okula, aynı
türden okula yerleşememesi durumunda puanının yeterli olduğu okula,
yine yerleşememesi durumunda ise öğrencinin puanına en yakın taban puanı
bulunan okula nakil ve geçiş işlemlerini yapar.”
“b) Ortaöğretim
kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullar ile
yetenek sınavıyla öğrenci alan aynı türden okullara dengeli bir
şekilde,”
“(9) Komisyon, bölge okulları ve sektöre entegre
okullara 11 inci sınıf seviyesinden nakil olacak öğrencilerin nakil
işlemlerini Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslara göre yapar.”
MADDE
8- Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c)
bentleri ile ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“b) Hazırlık sınıfı ve 9 uncu sınıflar ile
bölge okulu ve sektöre entegre okulların 11 inci sınıf seviyesine her
yıl alınacak öğrenci ve oluşturulacak şube sayısı, okulun fiziki imkân
ve donanımı dikkate alınarak komisyon tarafından tutanakla tespit
edilir. Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okul/program/alanlar ile
spor liseleri ve güzel sanatlar liselerinde bir şubeye alınacak öğrenci
sayısı 30’dur. Anadolu liselerinde, Anadolu imam hatip liselerinde,
mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu meslek programlarında, çok
programlı Anadolu liselerinde, mesleki ve teknik eğitim merkezlerinde
ve mesleki eğitim merkezlerinde ise bir şubeye alınacak öğrenci
sayısının 34 olması esastır. Ancak öğrenci kayıt alanındaki öğrenci
sayısının yoğunluğu ve zorunlu hâllerde okulun fiziki şartları da
dikkate alınarak bu sayı 40’a kadar artırılabilir.
c) 9 uncu
sınıflara her yıl açılacak şube sayısının; spor liselerinde beş, güzel
sanatlar liselerinde ise her bir alan için iki olması esastır. Okulun
fiziki imkânlarına bağlı olarak ilgili genel müdürlüğün onayıyla şube
sayısı artırılabilir. Takım sporları ve spor dalları dikkate alınarak
kız ve erkek öğrenciler için ayrı ayrı kontenjan oluşturulması esastır.
Güzel sanatlar liseleri ile spor liselerinde farklı temalar uygulanması
durumunda bu temalara yönelik ayrı kontenjan belirlenir.”
“a)
Hazırlık sınıfı ve 9 uncu sınıflar ile bölge okulu ve sektöre entegre
okulların 11 inci sınıf seviyesine alınacak öğrenci sayısıyla açılacak
şube sayısı, her yıl Bakanlıkça belirlenen takvime göre ilçe ve il millî
eğitim müdürlüklerince de onaylanarak Bakanlığın ilgili birimine
elektronik ortamda bildirilir. Bakanlıkça yapılan değerlendirme sonunda
belirlenen kontenjan ile tercih, yerleştirme ve kayıt işlemlerine
ilişkin açıklamalar kılavuzda ilan edilir. Kılavuz yayımlandıktan sonra
kontenjanlarda değişiklik yapılamaz.”
MADDE 9- Aynı Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4)
Mesleki Açık Öğretim Lisesi yüz yüze eğitim uygulamalarında öğrenci
grup sayısıyla bir grupta yer alacak öğrenci sayısı 22/10/2024 tarihli
ve 32700 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Açık
Öğretim Kurumları Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenir.”
MADDE 10- Aynı Yönetmeliğin 28 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Değişim programları ve bu kapsamdaki öğrencilerin kayıt ve nakilleri
MADDE 28- (1) Kültürlerarası öğrenci değişim programlarına ilişkin esaslar şunlardır:
a)
Türkiye’den yurt dışına gidecek öğrenciler, ortaöğretim süresi boyunca,
bir eğitim ve öğretim yılını geçmemek şartıyla eğitim, konaklama,
ulaşım ve benzeri tüm sorumlulukları velisine ait olmak üzere eğitim
amaçlı olarak yurt dışına çıkabilirler.
b) Öğrencilerin,
taleplerini kayıtlı bulunduğu okula gerekçeleri ve belgeleriyle birlikte
yurt dışına çıkış tarihinden en az bir ay önce bildirmesi gerekir.
c)
Öğrencinin bilgileri, yurt dışına çıkış tarihten itibaren beş iş günü
içinde okul müdürlüğünce e-okulda ilgili bölüme işlenir.
ç)
Öğrencilerin yurt dışına gidiş ve dönüş durumlarına yönelik okul/ilçe/il
millî eğitim müdürlüğünce izleme ve değerlendirme işlemleri yapılır.
(2)
Kültürler arası öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışında
öğrenim görmek için okuldan ayrılan öğrencilerin kayıtları okullarında
saklı tutulur ve bunların durumları boş kontenjan olarak
değerlendirilmez, yerlerine naklen öğrenci alınmaz. Bu öğrenciler yurda
döndüklerinde yurt dışına çıktıklarında bulundukları sınıf seviyesinin
bir üst sınıfına devam ederler. Bu kapsamda yurt dışında alınan öğrenim
belgeleri, 9/7/2024 tarihli ve 32597 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Millî Eğitim Bakanlığı Denklik Yönetmeliği hükümlerine göre
değerlendirilerek öğrenci başarısına yansıtılır. 12 nci sınıfta yurt
dışına çıkarak eğitimini tamamlayıp gelen öğrenciler için düzenlenen
denklik belgesine dayalı olarak kayıtlı olduğu okul müdürlüğünce
ortaöğretim diploması düzenlenir.
(3) Kültürlerarası öğrenci
değişim programları çerçevesinde Bakanlıkça uygun görülerek Türkiye’ye
gelenler belirlenen okullara misafir öğrenci olarak kabul edilirler. Bu
öğrencilere öğrenim süresini kapsayan öğrenim durum belgesi düzenlenir.
(4)
Ülke içindeki ortaöğretim kurumları arasında öğrenci değişim
programlarına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça hazırlanan kılavuzla
belirlenir.”
OKULLARDA DEVAMSIZLIK SÜRESİ EN FAZLA NE KADAR OLABİLİR?
MADDE 11- Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin beşinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b)
Birinci dereceden yakınını kaybeden öğrenciler için özürsüz devamsızlık
süresi 10 günü geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi 40,
üniversite hastaneleri, eğitim ve araştırma hastaneleri veya tam
teşekküllü hastanelerde kontrol kayıtlı sürekli tedaviyi, yatarak
tedaviyi ya da organ naklini gerektiren hastalığı bulunanlar, sosyal
hizmet, emniyet ve asayiş birimlerinin resmî raporları doğrultusunda
koruma ve bakım altına alınanlar ile tutuklu öğrencilerin özürsüz
devamsızlık süresi 10 günü geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi
60, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam
eden özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler ve özel eğitim meslek
liselerine kayıtlı olan öğrencilerin özürsüz devamsızlık süresi 20 günü
geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi 70 gün olarak uygulanır.
Tam
zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden özel
eğitim ihtiyacı olan öğrenciler ve özel eğitim meslek liselerine kayıtlı
olan öğrenciler hariç olmak üzere devamsızlık sürelerini dolduran ve
öğrenim hakkı bulunanlar ilgili eğitim ve öğretim yılında derslere ve
işletmede mesleki eğitime devam edemez, sınavlara giremez, teşekkür,
takdir, onur ve üstün başarı belgesi alamaz ve istemeleri hâlinde bu
öğrencilerin kayıtları mesleki eğitim merkezi diploma programına
aktarılır.
Bu öğrenciler istemeleri halinde bir sonraki eğitim ve
öğretim yılında önceki okulunda ayrıldıkları sınıf seviyesinden
eğitimlerine devam ettirilir. Öğrenim hakkı bulunmayanlar ise veli ve
öğrenci talebi de dikkate alınarak Açık Öğretim Lisesi, Mesleki Açık
Öğretim Lisesi, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi veya mesleki eğitim
merkezine yönlendirilerek kayıtları yapılır. Mesleki eğitim merkezi
öğrencilerinin teorik derslere özürlü ve özürsüz devamsızlık süresi ders
yılı içinde devam etmesi gereken sürenin altıda birinden, işletmede
mesleki eğitimde ise 3308 sayılı Kanun hükümlerine göre kullanabileceği
ücretli ve ücretsiz izin toplamından fazla olamaz.
Bu fıkra
kapsamında toplam devamsızlık süresinin 60 güne çıkabildiği durumlarda
teorik derslere devamsızlık süresi teorik ders süresinin üçte birini
geçemez. Devamsızlık süresini aşan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu
öğrencilerinin varsa işletmeyle olan sözleşmeleri fesih edilerek sigorta
çıkışları yapılır ve durumları yazılı olarak yasal temsilcisine ve
işletmeye, 18 yaşından büyükler için kendisine de bildirilir.
Devamsızlık
nedeniyle başarısız sayılan ve öğrenim hakkı bulunan öğrenciler
derslere devam edemez ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılının başından
itibaren bir işletme ile sözleşme imzalamak şartıyla okula devam
ettirilir. Mesleki eğitim merkezinde öğrenim hakkı bulunmayanlardan
zorunlu eğitime tabi olanlar ise veli ve öğrenci talebi de dikkate
alınarak Açık Öğretim Lisesi, Mesleki Açık Öğretim Lisesi veya Açık
Öğretim İmam Hatip Lisesine yönlendirilerek kayıtları yapılır.”
MADDE
12- Aynı Yönetmeliğin 37 nci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile ikinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı
alt bendi sırasıyla aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddenin
üçüncü fıkrasının (f) bendine aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“2)
Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan Anadolu imam hatip liselerine; diğer
okul türlerinden 9 uncu sınıfta birinci dönem sonuna kadar sürekli, 9
uncu sınıfın ikinci dönemi ve 10 uncu sınıflarda meslek derslerinden
sorumlu olarak, 11 inci sınıflarda ise ağustos ayı sonuna kadar alt
sınıflara ait meslek derslerinden sorumlu olarak veya ağustos ayı sonuna
kadar başvurmak şartıyla, bir yıl öğrenim hakkını kullanmamış sayılarak
alt sınıflara ait meslek derslerinden bir eğitim ve öğretim yılı
boyunca yapılacak eğitimden başarılı olmak kaydıyla,”
“2) Anadolu
imam hatip liselerine diğer okul türlerinden 9 uncu sınıfta birinci
dönem sonuna kadar sürekli, 9 uncu sınıfın ikinci dönemi ve 10 uncu
sınıflarda meslek derslerinden sorumlu olarak, 11 inci sınıflarda ise
ağustos ayı sonuna kadar alt sınıflara ait meslek derslerinden sorumlu
olarak veya ağustos ayı sonuna kadar başvurmak şartıyla, bir yıl öğrenim
hakkını kullanmamış sayılarak alt sınıflara ait meslek derslerinden bir
eğitim ve öğretim yılı boyunca yapılacak eğitimden başarılı olmak
kaydıyla,”
“Bu kapsamda nakil veya geçiş yapan öğrenciler,
herhangi bir nedenle naklen geldikleri okula geri dönmek istediklerinde,
devamsızlık ve kontenjan durumu dikkate alınmaksızın, naklen geldikleri
okulun/programın 9 uncu sınıfına en geç ekim ayının sonuna kadar nakil
ve geçiş yapabilir.”
MADDE 13- Aynı Yönetmeliğin 39 uncu
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “alan/bölüm” ibaresi
“alan/tema/bölüm” şeklinde değiştirilmiş, aynı maddenin beşinci
fıkrasında yer alan “son haftasında yapılacak” ibaresinden sonra gelmek
üzere “sınıf seviyesine uygun” ibaresi ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“(7) Spor liseleri ve güzel sanatlar liselerinde
herhangi bir temadan farklı bir temaya geçiş yapılabilmesi için boş
kontenjan olmasına bağlı olarak, öğrencinin okuduğu temanın 9 uncu, 10
uncu ve 11 inci sınıflarından Bakanlıkça belirlenen esaslara göre eylül
ve ekim aylarının son haftasında yapılacak sınıf seviyesine uygun ve
temaya özel yetenek sınavı ile temaya ait alan derslerinden sorumlu
olarak geçiş yapılabilir. Bu tarihten sonra farklı temalar arasında
geçiş yapılmaz.”
MADDE 14- Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddesinin
birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “kredi” ibaresi “dersler”
şeklinde, aynı fıkranın (b) bendi ve aynı maddenin ikinci fıkrasının (j)
bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b) Nakil ve geçiş
yapacak öğrencilerin durumları değerlendirilirken; açık öğretim
liselerinde aldıkları dersler ile örgün ortaöğretim kurumlarının
haftalık ders çizelgesinde yer alan dersleri sınıflar bazında
karşılaştırılarak eşleştirilir, rehberlik ve puanla değerlendirilmeyen
ders saatleri ile örgün ortaöğretim kurumlarının haftalık ders
çizelgesinde olup açık öğretim liselerinin haftalık ders çizelgelerinde
olmayan dersler hariç tutularak ilişkilendirildikleri sınıfa nakil ve
geçişleri yapılır. Mesleki eğitim merkezine nakillerde başarısız olunan
ders sayısına bakılmaz.”
“j) Ortaokul veya imam-hatip ortaokulu
mezunu olup tercih yapmadığı için veya tercih yaptığı hâlde ya da
herhangi bir nedenle örgün ortaöğretim kurumuna yerleşmemiş olan,”
MADDE
15- Aynı Yönetmeliğin 46 ncı maddesinin yedinci fıkrasının üçüncü
cümlesi yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddenin dokuzuncu fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(9) Birden fazla kurumun
bulunduğu yerleşim merkezlerinde yapılacak beceri sınavları, millî
eğitim müdürlüğünün planlaması doğrultusunda uygun bulunacak bir kurumda
yapılabilir. Bu durumda sınav sonuçları sınavın yapıldığı kurum
tarafından ilgililerin kayıtlı olduğu merkez müdürlüğüne bildirilir.”
MADDE 16- Aynı Yönetmeliğin 50 nci maddesinin dördüncü, sekizinci ve onuncu fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4)
Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar,
internet, kitaplık, spor salonu ve konferans salonu gibi imkânlardan
daha etkili bir şekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından
gerekli tedbirler alınır.”
“(8) Her dönemde tüm derslerden iki
performans puanı verilir. Performans çalışması, proje ve diğer
çalışmalar ile ilgili değerlendirme ölçekleri öğrencilerin proje, sosyal
sorumluluk ve diğer çalışmalarının bağlantılı olduğu kulüp
öğretmenlerinin de görüşü alınarak ilgili alan zümresinin kararlarıyla
belirlenir. Bunlardan birisi birinci fıkra kapsamında yapılan performans
çalışmasına, diğeri ise öğrencinin ünite/tema/öğrenme alanına bağlı
olarak becerilerini gösterebileceği performans görevleri ile
okuryazarlık becerileri ve kitap okumaları, derse hazırlık, devam, aktif
katılım ve örnek davranışlarına göre verilir. Zümre kararıyla
performans çalışmasına dayalı olarak bir performans puanı daha
verilebilir ve öğrencilere duyurulur.”
“(10) Öğrencilerin ulusal
ve uluslararası projelere katılımına dair bilgiler ile sosyal sorumluluk
programı kapsamındaki çalışmalara öğrenci gelişim dosyasında yer
verilir.”
MADDE 17- Aynı Yönetmeliğin 51 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(5)
Beden eğitimi dersinde sağlık durumları veya özel eğitim ihtiyaçları
nedeniyle bazı etkinliklere katılamayacak durumda olan öğrenciler resmî
ya da özel sağlık kurum ve kuruluşlarındaki bir doktordan rapor almak
zorundadır. Raporda, öğrencilerin sağlık durumlarının veya özel eğitim
ihtiyaçlarının beden eğitimi etkinliklerinden hangisine geçici ya da
sürekli olarak engel oluşturduğunun açıklanması gerekir.
Rapora
göre beden eğitimi dersinin bazı uygulamalı etkinliklerinden muaf
tutulanlar, sadece teorik bilgilere ve uygun etkinliklere; bütün
uygulamalı etkinliklerden muaf tutulanlar ise sadece teorik bilgilere
göre değerlendirilir.”
MADDE 18- Aynı Yönetmeliğin 58 inci maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“e)
Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinden yapılacak
sorumluluk sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılır.
Yazılı sınav için ayrı, uygulama sınavları için ayrı komisyon kurulur.
Komisyonların aynı üyelerden oluşturulması esastır. Yazılı sınav ve
uygulama sınavları, sorumluluk sınavları dönemi içinde farklı günlerde
de yapılabilir.”
MADDE 19- Aynı Yönetmeliğin 59 uncu maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b)
Ders başarısızlığı nedeniyle okuldan mezun olamayan 12 nci sınıf
öğrencilerinden sınıf tekrar etme hakkı bulunanlar başarısız olunan ders
sayısına bakılmaksızın sınıf tekrar edebilir. Ancak, sınıf tekrar etmek
istemeyen öğrencilerden daha önce sınıf tekrar edenler bir, sınıf
tekrar etmemiş olanlar ise iki öğretim yılı daha başarısız oldukları
derslerden sorumluluk sınavına girebilir.
Ustalık sınavında
başarısız olan öğrenciler beceri sınavı esaslarına göre sorumluluk
sınavlarına alınır. Bu sınavlar sonunda da başarısız olan öğrencilerin
öğretim yılı sonunda okulla ilişiği kesilerek Açık Öğretim Lisesine,
Mesleki Açık Öğretim Lisesine veya Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine
kayıtları yapılır.”
MADDE 20- Aynı Yönetmeliğin 61 inci
maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinde yer alan “meslek lisesi”
ibaresi “mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu” olarak değiştirilmiştir.
MADDE
21- Aynı Yönetmeliğin 69 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“e-Okul” ibaresi “e-Okul/e-Mesem” şeklinde, aynı maddenin üçüncü
fıkrasının (h) bendi ile dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“h)
Diplomanın kullanılamayacak derecede yıpranması veya kaybolması
durumunda yenisi düzenlenmez. Bu durumda öğrenim durum belgesi
düzenlenir. Ancak, kişisel bilgilerin yargı kararıyla değişmesi, ad ve
soyadların mahkeme kararı aranmaksızın nüfus müdürlüklerince bir defaya
mahsus olmak üzere değiştirilmesi durumunda 2008 yılı ve sonrasında
e-Okul/e-Mesem sistemi üzerinden verilen diplomalar için yeniden diploma
düzenlenir.”
“(4) Yeterlilik sınavına girerek başarılı olan ve
hazırlık sınıfını okumadan öğrenimlerini tamamlayanların
diplomalarındaki “öğrenim süresi” bölümü 4 yıl, hazırlık sınıfını okuyan
veya hazırlık sınıfını okuduktan sonra hazırlık sınıfı bulunmayan bir
okula nakil veya geçiş yapan öğrencilerin öğrenimlerini
tamamladıklarında diplomalarındaki “öğrenim süresi” bölümü ise “Hazırlık
+ 4 Yıl” olarak doldurulur.”
“(6) 23 üncü maddede sayılan
istisnai durumlar hariç olmak üzere; yabancı uyruklu öğrencilerden
denklik ile ülkemizde öğrenim görmek isteyenler, ekim ayının sonuna
kadar kayıt yaptırıp aynı okulda ders kesimine kadar öğrenim görmeleri
hâlinde diploma almaya hak kazanırlar.”
MADDE 22- Aynı
Yönetmeliğin 70/A maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fıkraları ve
beşinci fıkrasının (c), (ç) ve (d) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddenin dördüncü fıkrası yürürlükten
kaldırılmıştır.
“(1) Mesleki eğitim merkezi programı
öğrencilerinden kalfalık beceri sınavında başarılı olan ve başarısız
dersi bulunmayanlara Kalfalık Belgesi, kalfalardan programlarında
öngörülen teorik ve pratik eğitim süresi sonunda yapılan ustalık beceri
sınavında başarılı olan ve başarısız dersi bulunmayanlara Ustalık
Belgesi düzenlenir.
(2) Ustalık/işyeri açma belgesine, dört
yıllık mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu diplomasına veya en az ön
lisans diplomasına sahip olanlar, okul ve kurumlarca açılan iş
pedagojisi kursuna katılabilirler. İş pedagojisi kursu uzaktan eğitim
yolu ile de düzenlenebilir ve sınavları e-Sınav şeklinde yapılabilir.
Kursu başarı ile tamamlayanlara usta öğreticilik belgesi verilir. Usta
öğreticilik belgesi; ustalık/işyeri açma belgesi, dört yıllık mesleki ve
teknik ortaöğretim kurumu diploması veya en az ön lisans diploması ile
birlikte kullanılır.
(3) Belgeler dijital ortamda oluşturulur ve belge güvenliğini sağlamak için dijital doğrulama araçları bulunur.”
“c) Belgeler, sınavların bitiş tarihini izleyen 20 iş günü içinde dijital ortamda oluşturulur ve e-Devlet sistemine aktarılır.
ç) Okullar tarafından fizikî belge basımı yapılmaz. Ancak kişiler belgelerini e-Devlet sisteminden yazdırabilirler.
d)
Belge alanların listesi, kişisel veriler korunarak her sınav döneminden
sonra millî eğitim müdürlüğü ile esnaf ve sanatkârlar odaları birliğine
teslim edilir.”
MADDE 23- Aynı Yönetmeliğin 73 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b)
69 uncu maddenin üçüncü fıkrasının (h) bendi, 71 inci maddenin birinci
fıkrası ile 71/A maddesinin üçüncü fıkrasına göre aldıkları diploma,
işyeri açma, sertifika veya öğrenim durum belgesini kaybedenlere bir
defaya mahsus olmak üzere öğrenim durum belgesi verilir. Belgesini
ikinci defa talep edenlere bu belge verilmez. Ancak durumları yazıyla
ilgili kurum veya kuruluşa bildirilir.”
MADDE 24- Aynı Yönetmeliğin 76 ncı maddesinin ikinci fıkrasının üçüncü cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“e-Okul/e-Mesem sistemine kayıtlı diploma ve belgelerle ilgili düzeltmeler sistem üzerinden okul müdürlüğünce yapılır.”
MADDE
25- Aynı Yönetmeliğin 78 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“etkili ve verimli” ibaresi “daha etkili” şeklinde değiştirilmiş, ikinci
fıkrasında yer alan “, müdür başyardımcısı” ibaresi yürürlükten
kaldırılmış, dördüncü fıkrasının (m) bendinde yer alan “e-Portfolyo”
ibaresi “öğrenci gelişim dosyası” şeklinde ve aynı fıkranın (ç), (d),
(f), (ğ), (i), (k), (ö) ve (ş) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“ç) Eğitim ve öğretim çalışmalarını daha
etkili bir hâle getirmek ve geliştirmek, sorunlara çözüm üretmek
amacıyla dört yıllık okul gelişim planı hazırlar, kurul, komisyon ve
ekipleri oluşturur. Öğretim programlarında yer alan okul temelli
planlamalara yönelik ders zümrelerinin karara bağladığı faaliyetlerin
gerçekleşmesi için gerekli tedbirleri alır. Toplantılarda alınan
kararları onaylar, uygulamaya koyar, izleme ve değerlendirmesini yapar,
gerektiğinde bağlı bulunduğu birime bildirir. Okul gelişim planı
doğrultusunda yılsonu kurum değerlendirme raporunu hazırlar.
d)
Öğretmenlerin performanslarını artırmak amacıyla sınıf içi etkinlikleri
ve öğretim faaliyetlerini, her öğretim yılında en az bir defa izler,
değerlendirir ve mesleki gelişimlerine yönelik rehberlikte bulunur.
Yapılacak izleme, değerlendirme ve rehberliğe yönelik usul ve esaslar
Bakanlıkça belirlenir.”
“f) Eğitim kurumunun sürekli gelişim
göstermesi, eğitim ve öğretimin kalitesinin yükselmesi için çaba
gösterir, bu amaçlar doğrultusunda tüm kaynakların daha etkili
kullanılmasını sağlar.”
“ğ) Okulun düzen ve disipliniyle ilgili
her türlü tedbiri alır. Personelin performans yönetimi ve disiplin
işleriyle öğrenci ödül ve disiplin işlerini yürütür.”
“i)
Öğrencilerin askerlik ertelemesine ilişkin iş ve işlemlerinin 25/6/2019
tarihli ve 7179 sayılı Askeralma Kanunu hükümlerine göre yürütülmesini
sağlar.”
“k) Öğretim programlarının amaçlarına uygun
yürütülmesini sağlar ve öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal,
sosyal ve ahlaki bakımdan gelişimine yönelik çalışmalar yapar. Haftalık
ders programlarının düzenlenmesini sağlar, onaylar ve uygulamaya koyar.”
“ö) İzinli veya görevli olduğu durumlarda bir müdür yardımcısının müdür
vekili olarak görevlendirilmesini millî eğitim müdürlüğüne teklif
eder.”
“ş) Harcama yetkilisi olarak, müdür yardımcılarından
birini 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanununa göre gerçekleştirme görevlisi olarak görevlendirir.”
MADDE 26- Aynı Yönetmeliğin 79 uncu maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
27- Aynı Yönetmeliğin 80 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“ve müdür başyardımcısına” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı
maddenin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Müdür yardımcısının görev yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Müdürün izinli veya görevli olduğu durumlarda müdüre vekâlet eder.
b) Okul öğrenci ödül ve disiplin kuruluna başkanlık eder.
c)
Öğrenci devam ve devamsızlıklarıyla ilgili çalışmaları yürütür,
devamsızlık yapan öğrencilerin velileriyle iletişim sağlar ve
gerektiğinde rehber öğretmenle işbirliği yapar.
ç) Derslerin öğretmenlere dağıtımıyla ilgili programları hazırlar ve müdürün onayına sunar.
d)
Müdür yardımcıları, öğretmen ve öğrencilerin nöbet çizelgelerini
hazırlayarak müdürün onayına sunar ve nöbet görevlerini kontrol eder.
e) Aylık, ücret ve sosyal yardımlarla ilgili iş ve işlemleri yapar veya yapılmasını sağlar.
f) Müdürün harcama yetkilisi olduğu durumlarda, görevlendirildiğinde gerçekleştirme görevlisi görevini yürütür.
g)
Personelin göreve başlama, görevden ayrılma, izin, hastalık ve diğer
devam-devamsızlık durumlarını takip eder. Bunlarla ilgili iş ve
işlemleri yürütür ve müdürü bilgilendirir.
ğ)
Görevlendirildiğinde, muayene-kabul komisyonu ile sayım kuruluna
başkanlık eder, bu konulardaki işlemleri mevzuatına göre yürütür.
h) Görevlendirildiğinde, taşınır kayıt veya taşınır kontrol yetkilisi görevini yürütür.
ı) Her türlü tebligat işlemini mevzuatına uygun olarak gerçekleştirir, adli ve idari yargı ile ilgili işlemleri yürütür.
i) Pansiyonla ilgili iş ve işlemlerden; uhdesinde yer alanları yürütür, diğer iş ve işlemlerin koordinasyonunu sağlar.
j) Okulda kullanılan belge, defter, çizelge ve formlarla ilgili iş ve işlemleri yürütür ve gerekli olanları imzalar.
k)
Görevlendirildiğinde, ilgili mevzuat kapsamında oluşturulan kurul,
komisyon ve ekiplere katılır, başkanlık eder ve bunlarla ilgili iş ve
işlemleri yürütür.
l) Kendisine verilen nöbet görevini yürütür,
nöbetçi öğretmen ve öğrencileri izler, nöbet raporlarını inceler, varsa
sorunları müdüre iletir.
m) Sorumluluğuna verilen öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri müdürle işbirliği içinde yürütür.
n) Elektronik ortamda veri tabanı üzerinden bilgi alış verişiyle ilgili işlemleri yürütür.
o) Mezunların izlenmesine yönelik iş ve işlemleri yürütür.
ö)
Öğrencilerin; ortaöğretim süresince sosyal sorumluluk programı
kapsamındaki çalışmalara, hayat boyu öğrenme kapsamında oluşturulan
uzaktan veya yüz yüze eğitim içerikli modüllere, ulusal/uluslararası
projelere katılımlarına ve elde ettikleri başarılara dair bilgilerinin,
öğrenci gelişim dosyası kapsamında yer alması için, sınıf veya şube
rehber öğretmenleri ya da danışman öğretmenlerce Sosyal Etkinlik
Modülüne işlenmesini kontrol ve takip eder.
p) Kurum bünyesinde mevcut olması halinde anaokulu/anasınıfı ile ilgili olarak uhdesine verilen iş ve işlemleri yürütür.
r) Öğrenci taşıma uygulamasına ilişkin Millî Eğitim Bakanlığı Taşıma
Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliğinde yer alan görevleri yerine
getirir.”
MADDE 28- Aynı Yönetmeliğin 81 inci maddesinin birinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, ikinci fıkrasının (f) bendine
“sermaye işletmesinin” ibaresinden sonra gelmek üzere “daha” ibaresi
eklenmiştir.
“(1) Döner sermayeli okullarda, atölye ve
laboratuvar öğretmenleri arasından görevlendirilen bir müdür yardımcısı,
teknik müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Okulda alanı atölye ve
laboratuvar öğretmenliği olan müdür yardımcısı bulunmaması durumunda,
şartları taşıyan bir müdür yardımcısı görevlendirilinceye kadar mevcut
müdür yardımcılarından biri teknik müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Teknik müdür yardımcısı, müdür ile birlikte döner
sermaye işletmesi çalışmalarının tümünden sorumludur.”
MADDE 29- Aynı Yönetmeliğin 82 nci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Okulda
alanı atölye ve laboratuvar öğretmenliği olan müdür yardımcısı
bulunmaması durumunda, şartları taşıyan bir müdür yardımcısı
görevlendirilinceye kadar mevcut müdür yardımcılarından birisi
koordinatör müdür yardımcısı olarak görevlendirilir.”
MADDE 30- Aynı Yönetmeliğin 83 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
83- (1) Pansiyonlu okullarda, müdür yardımcılarından biri yatılılık,
bursluluk ve sosyal yardımlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek üzere
görevlendirilir. Bunların görevleri, 17/10/2016 tarihli ve 2016/9487
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim
Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar
ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
çerçevesinde okul müdürü tarafından belirlenir.”
MADDE 31- Aynı Yönetmeliğin 84 üncü maddesinin beşinci fıkrasının ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
32- Aynı Yönetmeliğin 84/A maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde
yer alan “kadrolu” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 33-
Aynı Yönetmeliğin 84/B maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “müdür
başyardımcısı/” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(14) Başka bir okulun aynı
alan/dalına ait atölye veya laboratuvarını eş zamanlı olarak kullanan
okullarda ilgili atölye veya laboratuvarlar için şef görevlendirilmez ve
görevlendirilme yapılması durumunda şef görevlendirmeleri valilikçe
iptal edilir.”
MADDE 34- Aynı Yönetmeliğin 86 ncı maddesinin
dördüncü fıkrasının (b), (c), (g), (ı), (i), (n) bentleri aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş, aynı maddenin altıncı fıkrasına “mesleki
uygulamalarının” ibaresinden sonra gelmek üzere “daha” ibaresi
eklenmiştir.
“b) Öğrencilerin; bedensel, zihinsel, duygusal,
sosyal ve ahlaki bakımdan gelişimi için çaba gösterir, bu doğrultuda
meslektaşları ve veliler ile iş birliği yapar, öğretim programları
doğrultusunda kazanım ve becerilerini hedefleyen, inceleyerek,
araştırarak, yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini amaçlayan etkinlikleri
planlar ve uygular. Bağımsız ve yaratıcı düşünmelerine, edinilen
bilgilerden sonuçlar çıkarmalarına, tartışmalarda görüşlerini özgürce
belirtmelerine ve hoşgörülü olmalarına yönelik gerekli ortamı hazırlar,
eğitim ve öğretim çalışmalarında her türlü imkândan yararlanmasını
sağlar.
c) Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin; eğitim ve
öğretim süreçlerine ilişkin eğitim faaliyetlerini, farklılaştırılmış
uygulamalar kapsamında zenginleştirilmiş öğrenme ile destekleme
yaklaşımını kullanarak yürütür.”
“g) Ünitelendirilmiş yıllık plan
ve ders planlarını yapar, kendilerine verilen dersleri okuturlar.
Derslerle ilgili öğrencilerin de aktif olarak yer aldığı araştırma,
uygulama ve deneylerin yapılmasını sağlar. Öğrencilerin öğrenme
biçimleri ile ilgi ve yeteneklerini dikkate alır ve kişilik haklarına
saygı gösterir.”
“ı) Eğitim öğretim faaliyetlerinin etkili bir
şekilde yürütülebilmesi için okul içi ve okul dışı imkânları kullanır.
İnceleme ve araştırma gezileri için gezi planı hazırlar. Öğrencilerin
geziyle ilgili görüş ve izlenimlerini tartışıp değerlendirmelerini
sağlayarak sonucu bir raporla okul müdürüne sunar.
i)
Görevlendirildikleri kurul, komisyon, ekip, öğrenci kulübü, sınıf
rehberlik, sosyal sorumluluk programı çalışmalarına, millî bayram ve
mahallî günlere, tören ve toplantılara, kişisel ve mesleki gelişimlerine
katkı sağlayan hizmet içi eğitim, kurs ve seminerlere katılır. Çalışma
takviminde belirtilen tarihlerde okulda hazır bulunur ve verilen
görevleri yapar.”
“n) Öğrencilerin, eğitim ve öğretim ortamında
her türlü olumsuz söz, tavır ve davranışlardan korunmaları için çaba
gösterir, davranış ve başarı durumları konusunda velilerle işbirliği
yapar.”
MADDE 35- Aynı Yönetmeliğin 88 inci maddesinin birinci
fıkrasının ikinci cümlesi yürürlükten kaldırılmış, ikinci fıkrasının (a)
ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı fıkranın (e)
bendine aşağıdaki cümle eklenmiş, aynı fıkranın (ğ) bendinde yer alan
“öğretmenlerin görevlerini” ibaresinden sonra gelmek üzere “daha”
ibaresi eklenmiş ve aynı maddenin sekizinci fıkrasının birinci cümlesi
yürürlükten kaldırılmıştır.
“a) Okuldaki teorik ve uygulamalı
meslek dersleri, ders bütünlüğü dikkate alınarak öğretmenlere dengeli
olarak dağıtıldıktan sonra işletmelerde meslek eğitimi adı altında ek
ders görevi verilir.
b) İşletmelerde mesleki eğitim ek ders
görevi verilmesinde işletmelerin okula uzaklığı, ulaşım durumu, işletme
sayısı, işletmeler arası uzaklık ve işletmedeki öğrenci sayısıyla
bunlarla ilgili iş ve işlemlerde harcanılacak zaman gibi ölçütler esas
alınır.
Hangi güzergâhtaki, kaç işletme ve öğrenci için kaç saat
ek ders görevi verilebileceği, koordinatör müdür yardımcısının
başkanlığında alan zümre başkanlarıyla birer alan öğretmeninden oluşan
komisyonca planlanır. Okul yönetimince, bu planlama da göz önünde
bulundurularak ilgili alan öğretmenlerine görev dağılımı yapılır. Bu
kapsamda bir öğretmene aynı gün için 8 saatten fazla ek ders görevi
verilmez.
Ara tatil, yarıyıl ve yaz tatilinde staj yapan
öğrenciler ile varsa mesleki eğitim gören öğrenciler için işletme ve
öğrenci sayısı dikkate alınarak yeniden değerlendirme yapılır ve
belirlenecek program çerçevesinde öğretmen görevlendirilir.
Öğretmenlerin mesleki çalışma yaptıkları günlerdeki koordinatörlük
görevleri mesleki çalışma saatleri dışında yerine getirilir.”
“Koordinatör
öğretmen ihtiyacının karşılanamadığı durumlarda alanı atölye ve
laboratuvar öğretmenliği olmayan yönetici ve öğretmenlere de okul
müdürlüğünce koordinatörlük görevinin işleyişine ilişkin usul ve esaslar
hakkında bilgilendirme yapılması kaydıyla görev verilebilir.”
MADDE
36- Aynı Yönetmeliğin 91 inci maddesinin ikinci fıkrasının (g) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bent
eklenmiştir.
“g) Öğretmenlerden; engelli olanlar, özel eğitim
ihtiyacı olan çocuğu bulunanlar ve bakmakla yükümlü olduğu engelli birey
bulunanlara nöbet görevi verilmez. Ancak bu durumdaki öğretmenlere
istemeleri hâlinde, gün tercihlerine öncelik verilerek nöbet görevi
verilir.”
“j) Öğrenci taşıma uygulaması yapan okullardaki nöbetçi
öğretmenler Millî Eğitim Bakanlığı Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim
Yönetmeliğinde yer alan nöbete ilişkin görevleri de yerine getirir.”
MADDE 37- Aynı Yönetmeliğin 93 üncü maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1)
Eğitim kurumlarında, öğretmen ihtiyacının karşılanamadığı alanlarda
21/5/1977 tarihli ve 15943 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli
Eğitim Bakanlığı Kurumlarında Sözleşmeli veya Ek Ders Görevi ile
Görevlendirilecek Uzman ve Usta Öğreticiler Hakkında Yönetmelik
hükümlerine göre uzman veya usta öğretici görevlendirilir. Ancak ulusal
ve uluslararası sözleşmeler ve ilgili mevzuatına göre eğitim yapılan
alanlarda, öğretmen bulunmasına rağmen ihtiyaç duyulması hâlinde ilgili
mevzuatında belirtilen yeterlilikleri haiz uzman veya usta öğretici
görevlendirilebilir.
(2) Uzman olarak görevlendirilenler
bağımsız, usta öğreticiler ise öğretmen gözetiminde ders okuturlar.
Uzman ve usta öğreticiler, ilgili mevzuatında belirtilen görevlendirme
usulüne göre kendilerine verilen görev ve sorumlulukları yerine
getirirler.
(3) Gönüllü uzman ve usta öğreticiler, gerekli şartları taşımaları kaydıyla, ücret ödenmeksizin görevlendirilebilirler.”
MADDE
38- Aynı Yönetmeliğin 95 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan
“engelli” ibaresi “özel eğitim ihtiyacı olan” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
39- Aynı Yönetmeliğin 97 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“engelli” ibaresi “özel eğitim ihtiyacı olan” şeklinde değiştirilmiş ve
ikinci fıkrasında yer alan “ve verimli” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 40- Aynı Yönetmeliğin 99 uncu maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “müdür başyardımcısı,” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 41- Aynı Yönetmeliğin 107 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
107- (1) Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin
artırılması, okul ve çevre işbirliğinin gerçekleştirilmesi, yerel
yönetimlerin ve sivil toplum örgütlerinin desteğinin alınması, her tür
ve seviyedeki eğitim kurumlarıyla işbirliğinin geliştirilmesi, çocuk
haklarının korunması ve hayata geçirilmesi amacıyla okul, ilçe, il ve
ülke düzeyinde kurul, komisyon ve ekipler oluşturulur.”
MADDE 42- Aynı Yönetmeliğin 108 inci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kurullar ve zümreler
MADDE 108- (1) Okullarda;
a) Öğretmenler kurulu,
b) Sınıf veya şube öğretmenler kurulu,
c) Zümre öğretmenler kurulu,
ç) Okul zümre başkanları kurulu,
d) Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu,
e) Onur kurulu,
f) Sosyal etkinlikler kurulu,
oluşturulur.
(2) İlçelerde;
a) Eğitim kurumu müdürleri kurulu,
b) Kademe ve türlerine göre eğitim kurumu müdürler kurulu,
c) İlçe alan zümreleri,
oluşturulur.
(3) İllerde;
a) İlçe millî eğitim müdürleri kurulu,
b) Sanat ve spor kurulu,
c) İl alan zümreleri,
oluşturulur.
(4) Ülke düzeyinde, ülke alan zümreleri oluşturulur.
(5)
Okullarda oluşturulan öğretmenler kurulu, sınıf veya şube öğretmenler
kurulu, zümre öğretmenler kurulu, okul zümre başkanları kurulu ile
ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen kurul ve zümrelerin,
kuruluşu, üyeleri, toplanma şekli, karar alma yöntemi, toplantıların
yapılacağı zaman aralıkları, tarihi, yeri ile gündemi gibi hususlara
ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça hazırlanan yönerge ile belirlenir.
(6) Okul, ilçe, il ve ülke düzeyinde ihtiyaca göre bilim, danışma,
sanat, proje ve benzeri alanlarda kurullar da oluşturulabilir.”
MADDE 43- Aynı Yönetmeliğin 109 uncu maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 44- Aynı Yönetmeliğin 110 uncu maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 45- Aynı Yönetmeliğin 111 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 46- Aynı Yönetmeliğin 112 nci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 47- Aynı Yönetmeliğin 113 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 48- Aynı Yönetmeliğin 114 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
49- Aynı Yönetmeliğin 120 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“okul gelişim yönetim ekibi,” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
50- Aynı Yönetmeliğin 121 inci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı maddenin yedinci fıkrasında yer
alan “eğitim biriminde” ibaresinden sonra gelmek üzere “yüz yüze eğitim
kapsamında” ibaresi eklenmiştir.
“(1) Mesleki Eğitim Kurulunca
3308 sayılı Kanun kapsamına alınan meslek alan/dallarında öğrenim gören
öğrencilerin 12 nci sınıfta işletmelerde mesleki eğitim görmeleri
esastır. Sektörün özelliği, çalışma ve kapasite durumuyla okul ve iklim
şartları da dikkate alınarak yılın belli zamanlarında faal olan meslek
alan/dallarında yapılacak yoğunlaştırılmış eğitim 63 üncü madde
hükümlerine göre yapılır. Mesleki eğitim merkezlerinde kayıtlı
öğrencilerin işletmelerde mesleki eğitimi, 9 uncu sınıfta işletme ile
sözleşmenin imzalanmasıyla başlar.
(2) İl istihdam ve mesleki
eğitim kurulu tarafından belirlenen okulun ilgili alan/dallarında 11
inci sınıf öğrencilerine de işletmelerde mesleki eğitim dersi
uygulanır.”
MADDE 51- Aynı Yönetmeliğin 123 üncü maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “gün” ibaresi “günden az olmamak üzere”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrası yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 52- Aynı Yönetmeliğin 128 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
128- (1) Staj yapılacak işletmeler, 139 uncu, 140 ıncı, 141 inci ve 142
nci maddelerde belirtilen hükümler doğrultusunda belirlenir.”
MADDE 53- Aynı Yönetmeliğin 134 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1)
İşletmelerdeki mesleki eğitim ders yılı başında başlar, ders yılı
sonunda biter. Haftada üç gün işletmede beceri eğitimi, iki gün ise
okulda veya eğitim biriminde teorik eğitim yapılması esastır. Ancak, 121
inci maddenin ikinci fıkrası kapsamında haftada iki gün işletmede
beceri eğitimi, üç gün okulda veya eğitim biriminde teorik eğitim
yapılabilir. Okulda atölye ve laboratuvar donatımı olmaması nedeniyle
uygulamalı eğitimin işyerlerinde yüz yüze eğitim kapsamında yapılması
hâlinde programın özelliğine göre okulda üç gün teorik eğitim
yapılabilir. Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin teorik eğitimleri
ders yılı başında başlar ve ders yılı sonunda biter. İşletmede mesleki
eğitimleri ise ücretli ve ücretsiz izin süreleri dışında öğretim yılı
boyunca devam eder, 12 nci sınıfın ders yılı bitiminde sona erer.”
MADDE 54- Aynı Yönetmeliğin 142 nci maddesinin dördüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddenin beşinci ve altıncı
fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.
“(4) Okulda oluşturulan
işletme belirleme komisyonları eğitim ve öğretim yılı boyunca bu maddede
belirtilen esasları göz önünde bulundurarak çalışır.”
MADDE 55- Aynı Yönetmeliğin 145 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “kadrolu” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
56- Aynı Yönetmeliğin 157 nci maddesinin birinci fıkrası ve ikinci
fıkrasının (k) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1)
Öğrencilerin; Atatürk inkılâp ve ilkeleriyle, Atatürk milliyetçiliğine
bağlı, Türkçeye sahip çıkan, Türk milletinin millî, ahlâkî, manevi ve
kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini,
vatanını, milletini, bayrağını seven ve yücelten, gelişmiş bir devlet
bilincine sahip, ülke çıkarlarını üstün tutan, insan haklarına saygılı,
Cumhuriyetin demokratik, laik, sosyal ve hukuk devleti olması ilkelerine
karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline
getiren; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve
sağlıklı, gelişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş
bir dünya görüşüne sahip topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı,
yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetişmeleri için okul yönetimi,
öğretmenler, rehberlik servisi, veli, okul aile birliği ve ilgili diğer
paydaşlarla işbirliği yapması istenir.”
“k) Üretken, cesaretli, sorgulayıcı olmaları, estetik kaygılar taşımaları ve ekip çalışmalarında rol almaları,”
MADDE
57- Aynı Yönetmeliğin 161 inci maddesinin birinci fıkrasının (g)
bendinde yer alan “engelli” ibaresi “özel eğitim ihtiyacı olan” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 58- Aynı Yönetmeliğin 164 üncü
maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “Okul değiştirme cezasını
gerektiren fiil ve davranışlar;” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
59- Aynı Yönetmeliğin 185 inci maddesinin birinci fıkrasının (a)
bendinde yer alan “Müdür başyardımcısı veya müdürün” ibaresi “Müdürün”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrasında yer alan
“sözleşmeli ve” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 60-
Aynı Yönetmeliğin 188 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “müdür
başyardımcısı veya” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
61- Aynı Yönetmeliğin 198 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“müdür başyardımcısı,” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 62- Aynı Yönetmeliğin 212 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
212- (1) Okullarda; öğretim programlarının geliştirilmesi,
öğretmenlerin hizmetiçi eğitimleri, eğitim ortamlarının iyileştirilmesi,
üretimin artırılması, seminer ve projelerin nitelik yönünden
geliştirilmesi ve benzeri çalışmalara katkıda bulunmak amacıyla
yükseköğretim kurumları, il müdürlükleri, belediyeler, işletmeler, sivil
toplum kuruluşları, spor kulüpleri ile diğer kamu ve özel kurum veya
kuruluşlarla işbirliği yapılarak her türlü araç-gereç, öğretim elemanı
ve diğer imkânlardan yararlanılması için gerekli tedbirler alınır.
Bununla ilgili çalışmalar için ilgili kurum, kuruluş ve diğer
paydaşlarla il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün bilgisi ve onayı dâhilinde
protokol düzenlenebilir.
(2) Birinci fıkra kapsamında yapılacak
iş birliği ve protokoller, il/ilçe millî eğitim müdürü ve okul
müdürünün imzası olacak şekilde düzenlenir. İlgili genel müdürlüğe konu
ile ilgili bilgi verilir.
(3) Kültürler arası öğrenci değişim
programları kapsamında Bakanlığın ilgili birimleri dışında farklı
isimler altında iş birliği protokolü düzenlenemez.”
MADDE 63- Aynı Yönetmeliğin 219 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
219- (1) Kurumlarda kullanılan evrakın saklanmasında ve arşivle ilgili
iş ve işlemlerde 18/10/2019 tarihli ve 30922 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri
uygulanır.”
MADDE 64- Aynı Yönetmeliğin 220 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
220- (1) Resmî yazışmalar, 9/6/2020 tarihli ve 2646 sayılı
Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Resmî Yazışmalarda
Uygulanacak Usul ve Esaslar Ha
kkında Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.”
MADDE 65- Aynı Yönetmeliğin geçici 8 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(4) Bu fıkranın yürürlüğe girdiği tarihten önce ilgili mevzuatına göre görevlendirilmiş olan şeflerin görevi, görevlendirme süresi sona erinceye kadar devam eder.”
MADDE 66- Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“Göreve devam eden müdür başyardımcıları
GEÇİCİ MADDE 18- (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte görevi hâlen devam eden müdür başyardımcıları, görev süreleri tamamlanıncaya kadar okul müdürü tarafından verilen ve kendilerine tanımlanmış olan görevleri yapmaya devam ederler.”
MADDE 67- Aynı Yönetmeliğin EK-5’i ekteki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 68- Aynı Yönetmeliğe ekteki EK-6 eklenmiştir.
MADDE 69- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 70- Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
Yorumlar
Yorum Gönder