Yanlış tren siparişi İspanya'da iki üst düzey istifa getirdi - istifa kurumunun nasıl işlediğine örnek bir haber
İspanya'da devlet demir yolları kurumu Renfe’nin aldığı yeni banliyö trenlerinin bazı tünellerden geçemeyecek kadar büyük olduğu ortaya çıkmış ve bu ülke kamuoyunda tartışmalara neden olmuştu. Tartışmalar sürerken Renfe’nin genel müdürü Isaías Táboas ve Ulaştırma Bakanlığı Sekreteri istifa etti. Siparişler iptal edilmesine ve bir euronun bile boşa gitmediği yanlış sipariş olayında yaşananlar 'istifa' kurumunun demokrasilerde nasıl etkili işlediğini bir kez daha gösterdi.
İspanya’da devlet demir yolları kurumu Renfe’nin sipariş ettiği yeni banliyö trenlerinin bazı tünellerden geçemeyecek kadar büyük olduğu ortaya çıkmıştı. Bu durum kamuoyunda ve ülke basınında tartışmalara neden olmuştu.
Tartışmalar sürerken BBC Türkçe‘nin haberine göre, bunun üzerine Renfe’nin genel müdürü Isaías Táboas istifa kararı aldı. Táboas haricinde bir dönem devletin demir yolu altyapılarından sorumlu kurumu Adif’in başında olan Ulaştırma Bakanlığı Sekreteri Isabel Pardo de Vera da istifa etti.
'YANLIŞ SİPARİŞ İPTAL EDİLMESİNE RAĞMEN...'
Renfe, ülkenin dağlık kuzey bölgeleri için CAF firmasından Haziran 2020’de 258 milyon avro değerinde 31 banliyö treni sipariş etti. CAF, Mart 2021’de tren boyutlarının doğru olmadığını, bazı tüneller için çok geniş olacağını fark ederek trenlerin yapımını durdurdu. Bu bölgedeki demiryolları 19’uncu yüzyılda inşa edildi. Tüneller modern standartlara uymadığı gibi farklı boyutlarda da tüneller mevcut.
'ÜLKENİN TEK KURUŞU BİLE BOŞA GİTMEDİ'
İspanya hükümeti ve Renfe hatanın erken fark edildiğini ve hiçbir paranın boşa gitmediğini söyledi.
Renfe, sözleşme hükümleri çerçevesinde CAF’ın trenlerin yapımına başlamadan önce boyutları doğrulamak zorunda olduğunu ve bu nedenle riskin olmadığını açıkladı. Renfe, yine de trenlerin planlandığı gibi 2024’te değil, 2026’da teslim edilebileceğini duyurdu.
Konuyla ilgili soruşturma başlatıldı.
Yorumlar
Yorum Gönder